Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(3)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(5)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
Autor
Jaskiernia Alicja
(2)
Adamowski Janusz Włodzimierz (1952- )
(1)
Brylska Karolina
(1)
Gackowski Tomasz
(1)
Gajlewicz-Korab Katarzyna
(1)
Kuncewiczowa Maria (1899-1989)
(1)
Stępień Małgorzata (nauki o polityce)
(1)
Woźniak-Kasperek Jadwiga
(1)
Włodarczyk Bartłomiej (bibliotekoznawstwo)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Środki masowego przekazu
(3)
Bibliografia specjalna
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Dziennikarstwo internetowe
(1)
Filozofia
(1)
Grywalizacja
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Literatura
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media społecznościowe
(1)
Opinia publiczna
(1)
Prawo autorskie
(1)
Telewizja internetowa
(1)
Teoria gier
(1)
Twórczość
(1)
Temat: czas
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(3)
Opracowanie
(2)
Powieść
(1)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Media Początku XXI Wieku ; t. 14)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Tom 14. serii "Media początku XXI wieku" wydawanej we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.Narastające zainteresowanie tzw. szerokiej opinii publicznej środkami masowego przekazu (lub, jak chcą inni - środkami społecznego przekazu) jest konsekwencją przynajmniej trzech czynników. Pierwszym z nich jest ich rosnące znaczenie, jako ważnego komponentu realnie sprawowanej władzy - niekiedy już nawet nie czwartej, jak to zwykło się mawiać, ale pierwszej i drugiej lub nawet trzeciej, bo przecież osąd mediów bywa bardziej bolesny (a nawet zabójczy) dla reputacji czy też pozycji społecznej jednostek, aniżeli wyrok sądowy.Drugim ważnym czynnikiem jest narastająca ciekawość, jaką budzi ich aktywność owiana niekiedy nimbem tajemniczości, a także skandale, rodzące się coraz częściej za ich przyczyną (vide: wielka afera podsłuchowa, sprokurowana całkiem niedawno przez brytyjski masowy tabloid).Trzecim wreszcie wydaje się być ich szczególna użyteczność w społeczeństwie totalnie dzisiaj uzależnionym od informacji. To przecież one są w istocie najważniejszymi narzędziami międzynarodowego obiegu informacji, tak ważnego w coraz bardziej globalizującym się świecie.W tej coraz bardziej "globalnej wiosce" (wedle proroctwa M. McLuhana) współczesne media stają się więc nie tylko wielkimi graczami na politycznej scenie, ale też i bohaterami masowej wyobraźni, zaś dziennikarze zatrudnieni w nich - celebrytami i gwiazdorami. To wszystko zaś nakręca popularność instytucji medialnych i zainteresowanie ich aktywnością.
Część I: Czas na zmiany. Systemy medialne XXI mieku wobec nowych wyzwań * Od "The Washington Post" do "The Huffington Post" Analiza zmian w korzystaniu z mediów informacyjnych w USA * Specyfika systemów medialnych krajów Ameryki Łacińskiej * (cechy wspólne, powiązania i czynniki różnicujące) * Europejski system medialny? Rozważania wokół przyszłości * mediów i systemów medialnych Europy * Media w Portugalii - od Estado Nouo do nowego społeczeństwa * Media w Królestwie Niderlandów. Szkic o historii i czasach * współczesnych * System medialny Księstwa Liechtenstein * System medialny w Rumunii * System medialny Maroka * Część II: Ramy działalności mediów. Regulacje prawne, wsparcie i kontrola mediów * Zarządzanie mediami - ujęcie systemowe * Regulacje prawne systemu medialnego Białorusi w dobie przemian * Formy pomocy publicznej dla mediów w Austrii * System kontroli mediów w Szwecji - prawo i praktyka * Część III: Problemy sektorów mediów. Prasa, radiofonia i telewizja w nowej rzeczywistości * Specyfika francuskiego systemu mediów drukowanych * Rynek prasy codziennej w Republice Federalnej Niemiec * Uwarunkowania rozwoju mediów elektronicznych w Niemczech * Paralelizm polityczny w systemie medialnym Włoch * Telewizja w Grecji w pierwszej dekadzie XXI wieku * Od duetu do tercetu. O rozwoju trzeciego sektora radiowego w Europie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54381 (1 egz.)
Kaucja: 33,08 zł
Książka
W koszyku
(Media Początku XXI Wieku ; t. 30)
Bibliografia przy pracach. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
"Grywalizacja czy democratainment to funkcjonujące od niedawna pojęcia dotyczące zastosowania mechanizmu gier i zabawy w działaniach marketingowych, politycznych, wykorzystywania formy rozrywkowej w komunikacji nie tylko medialnej. Terminy te to słowa kluczowe w prezentowanej książce. Wszystkie teksty prezentują wyniki badań empirycznych ostatnio przeprowadzonych. Wszystkie dotyczą pierwiastka zabawy w komunikacji i zostały napisane nie tylko ciekawie, ale mogą służyć studentom jako dobry przykład profesjonalnie prezentowanego warsztatu naukowego. Polecam zatem szczególnie opiekunom wszystkich prac dyplomowych z zakresu medioznawstwa i komunikacji społecznej." Prof. dr hab. Jerzy Olędzki "Książka Gry w komunikacji to interesujący przyczynek do dyskusji nad funkcjonowaniem współczesnych systemów medialnych w kontekście gier i grywalizacji. Praca jest adresowana do czytelnika, któremu nieobce są problemy szeroko rozumianych koncepcji gier, popularnych przecież jako metafora wyjaśniająca zachowania ludzkie w naukach społecznych i humanistycznych. Tematyka przyjętą jako główna oś rozważań dominuje w tomie i wszystkie artykuły są jej konsekwentnie poświęcone, co sprawia, że tom należy uznać za udaną próbę poszukiwania wyjaśnienia funkcjonowania współczesnych mediów w kontekście gier. Książka będzie istotną pomocą dydaktyczną dla wszystkich studentów kierunków akademickich: dziennikarstwo, projektowanie komunikacji, politologia, socjologia. Otrzymaliśmy tu ciekawą pracę, sprawnie napisaną, dotyczącą ważnego zakresu tematycznego." Prof. dr hab. Marek Jeziński.
Wprowadzenie do medialnego świata gier * Grywalizacja debaty publicznej w kampanii wyborczej - w poszukiwaniu nowego paradygmatu komunikacji politycznej * Zagrajmy w publicystykę - jak telewizja grywalizowała kampanię prezydencką 2015? * Krytyczna analiza dyskursu "Gazety Wyborczej" na przykładzie referendum ogólnokrajowego w Polsce w 2015 roku * Twitter jako dziennikarska gra online - popularność kontra efektywność, czyli propozycja indeksu skuteczności graczy * Twitter jako gra dziennikarska * Narracje krymskie jako przykład grywalizacji stosunków międzynarodowych * Rola odznak w komunikacji interpersonalnej i edukacji uniwersyteckiej * Platforma crowdfundingoiua: między altruizmem a grą inwestycyjną * Komentarze czytelników jako forma informacji zwrotnej dla dziennikarza - analiza reakcji czytelników na artykuły w portalach internetowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56504 (1 egz.)
Kaucja: 29,25 zł
Książka
W koszyku
(Media Początku XXI Wieku ; t. 31)
Bibliografia przy rozdziałach.
Ważnym aspektem współczesnych badań medioznawczych jest badanie zmieniającej się roli publiczności w kształtującym się ekosystemie medialnym, w którym dotychczasowi bierni odbiorcy przekazów medialnych zmieniają się w aktywnych użytkowników mediów i w coraz większym stopniu wpływają na ich zawartość oraz politykę nadawców. Tym właśnie zagadnieniom poświęcona jest książka "Publiczność mediów w epoce cyfrowej". W publikacji przedstawiono wyniki najnowszych badań nad różnymi aspektami zmian w audytoriach medialnych i ich skutkami, zarówno pozytywnymi, jak i negatywnymi. Jestem przekonana, że publikacja ta spotka się z zainteresowaniem medioznawców, politologów, socjologów, kulturoznawców oraz badaczy reprezentujących inne dyscypliny naukowe zajmujących się współczesnymi mediami, a zwłaszcza tematyką zmieniającej się roli publiczności współczesnych mediów, złożonej już nie z biernych odbiorców oferty medialnej, ale z aktywnych "użytkowników", "konsumentów" czy "prosumentów" mediów. Z recenzji prof. nadzw. dr hab. Katarzyny Pokornej-Ignatowicz.
Współczesna publiczność mediów - czyniki i wyzwania dla badaczy. Artykuł wprowadzający * Część I. * Zmiany w mediach - zmiany w audytoriach * Publiczność, użytkownicy, interesariusze w modelu nowej dyplomacji publicznej * Zmiany w odbiorze społecznym programu telewizyjnego * Medium publiczne tworzone z inicjatywy obywatelskiej: mit czy rzeczywistość? (Przypadek niezależnej stacji telewizyjnej na Ukrainie w latach 2013-2016) * Odbiorcy prasy lokalnej w województwie mazowieckim w drugiej dekadzie XXI wieku * Ewolucja sposobów docierania do odbiorcy na współczesnym rynku telewizyjnym USA * Cześć II. * Publiczność wobec oferty nowych mediów * Publiczność mediów społecznościowych w Polsce * Dziennikarze i media na Twitterze i Facebooku - dla innych czy dla siebie? * Narzędzia komunikacji w serwisach internetowych samorządów terytorialnych. W poszukiwaniu cyfrowego audytorium * Publiczność internetowych i mobilnych mediów informacyjnych w Szwecji * YouTube jako narzędzie wyborczej rywalizacji na przykładzie kampanii prezydenckiej w USA w 2016 roku * Część III. * Publiczność - aktorzy - interesariusze * Ograniczenia prawne i etyczne w dialogu z publicznością prawniczą * Publiczność czy aktorzy? Analiza dyskursu medialnego na przykładzie Marszu Niepodległości 2015 * Kryzys migracyjny w polskich mediach * Rola reality tu we współczesnej ofercie programowej. * Sukces formatów czy era megagatunku? * Ocena zawodu dziennikarza przez publiczność mediów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56514 (1 egz.)
Kaucja: 29,25 zł
Książka
W koszyku
(Media Początku XXI Wieku ; t. 15)
Bibliogr. Indeks.
Tom 15. serii "Media początku XXI wieku" wydawanej we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.Przedmiotem rozważań, a zarazem spoiwem, łączącym w niniejszej pracy twórczość i prawo, jest dzieło literackie. Głębokie spostrzeżenie Jorge L. Borgesa doskonale oddaje ideę utworu, będącego przedmiotem praw autorskich i źródłem doktryny: dzieło rodzi się w umyśle twórcy, a utrwalenie go na określonym nośniku stanowi jedynie niedoskonałe odbicie tej idei w materii.Jakkolwiek utworem literackim, a także dziennikarskim, zajmują się głównie badacze z obszaru teorii literatury i nauk humanistycznych, to jest on także przedmiotem dociekań prawników. I to właśnie w ramach prawa autorskiego pojawiła się koncepcja wielowarstwowej budowy dzieła literackiego. Zadaniem niniejszej pracy jest przedstawienie tych idei w wybranych naukach humanistycznych oraz zbadanie, czy i na ile koncepcje teoretyków prawa autorskiego wypełniają założenia przyjęte w naukach humanistycznych. Pozwoli to w zakończeniu na podjęcie próby sformułowania własnego konstruktu wielowarstwowej budowy dzieła.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54380 (1 egz.)
Kaucja: 39,79 zł
Książka
W koszyku
(Media Początku XXI Wieku ; t. 35)
Publikacja dofinansowana przez Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego
Bibliografia, netografia przy pracach. Indeks.
Spis treści także w języku angielskim. Streszczenie angielskie.
Autorom zebranych w tomie artykułów przyświecał cel podjęcia dyskusji nad rolą, znaczeniem i współczesnym instrumentarium bibliografii - tej szczególnej formy komunikacji i zachowania dziedzictwa kulturowego. Czytelnicy znajdą tu zarówno ważne pytania dotyczące stanu obecnego i przyszłości bibliografii, jak i próby odpowiedzi na nie. Zawartość tomu powinna zainteresować nie tylko teoretyków bibliografii, ale i bibliografów-praktyków. Autorzy przedstawiają wiele dowodów na wartość bibliografii jako niezbędnego elementu systemu rejestracji i archiwizacji dorobku osób, grup, społeczeństw w wielu dziedzinach i obszarach życia. Spośród gatunków bibliografii specjalnych najliczniej w tomie reprezentowane są bibliografie regionalne, a oprócz nich między innymi Polska Bibliografia Lekarska, Polska Bibliografia Literacka, Elektroniczna Bibliografia Nauk Teologicznych. Zainteresowane osoby będą mogły przeczytać o tym, jak zapewniać aktualność w bibliografii, jak dopełnić obowiązku pełnej rejestracji dorobku pracowników, jak pasjonować się tworzeniem baz bibliograficznych i przybliżaniem ich wszystkim, którzy mogliby i powinni z nich korzystać. Życzymy dobrej, inspirującej lektury. Niech stanie się zarzewiem kolejnej wartościowej dyskusji i zmian w środowisku bibliograficznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cudzoziemka / Maria Kuncewiczowa. - Warszawa : Prószyński Media, 2011. - 223, [1] s. ; 20 cm.
(Klasyka Polska)
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Gatunek
Tekst oparto na wyd.: "Czytelnik" 1973.
Niezwykły poruszający portret psychologiczny kobiety niespełnionej, zawiedzionej i nieszczęśliwej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej